Laatste berichtgeving vanuit het bestuur

Aan de ouders/ verzorgers van leerlingen en peuters van SCOH (peuter)scholen

Betreft:

Zomervakantie 2020

Beste ouders/verzorgers,

In quarantaine bij terugkomst?

De overheid heeft de buitenlandse vakantielanden gecategoriseerd op kleur. Op basis van deze kleur kun je achterhalen of je, bij terugkomst, in quarantaine moet. We hebben de kleuren hieronder voor je op een rijtje gezet.

Geel
De “gele landen” zijn door de overheid aangewezen als mogelijke vakantielanden. Je hoeft in dit geval bij terugkomst niet in thuisquarantaine.

Oranje en rood

De overheid raadt vakantiereizen naar de “oranje en rode landen” af. Dit heeft als gevolg dat, iedereen ouder dan 12 jaar, bij terugkomst 14 dagen in thuisquarantaine moet. Kinderen van 12 jaar en jonger hoeven niet in thuisquarantaine en kunnen dus gewoon naar (de peuter)school. Houd hierbij rekening dat de kinderen niet gebracht mogen worden door personen die in thuisquarantaine zijn. Je kunt ervoor kiezen je kind door iemand anders te laten brengen of je kind zelfstandig te laten gaan.

De kleuren en de mogelijke thuisquarantaine zijn gebaseerd op de kleur van het vakantieland bij terugkomst. Mocht je vakantieland dus tijdens het verblijf van geel in oranje veranderen, moet je alsnog 14 dagen in thuisquarantaine.

Samen zorgen we voor een fijne vakantie en dat alle leerlingen weer gezond en veilig naar school gaan volgend jaar. Geniet ervan en we zien je graag weer na de zomervakantie.

Met vriendelijke groet,

Drs G.J. van Drielen